Ford Focus RS - 2009


Ford Focus RS are aceeasi structura a motorului precum Ford Focus ST , insa similaritatile se incheie aici.Obiectivul pentru noul model a fost acela de a mari puterea si cuplul fara a afecta , insa , fiabilitatea.Pentru aceasta , s-au facut numeroase modificari , inclusiv o garnitura de chiulasa revizuita , alezaje ale cilindrilor durificate din otel ultra-durabil , noi pistoane si modificari ale profilului arborelui cu came si tijelor camelor , permitand capete ale lagarelor cu diametru majorat .

Cea mai evidenta modificare este , insa , cea a sistemului de admisie , a colectorului de evacuare si a alimentarii turbo ( turbocharger).Motorul turbo cu dimensiuni mai mari Borg Warner K16 , montat pe Fordul Focus RS ofera o presiune maxima de admisie de 1 , 4 bari (dubla fata de cea a Fordului Focus ST) , care mareste puterea cu circa 35%.

Pentru a se asigura raspunsul eficient al comenzilor masinii s-a recurs la 3 mijloace :
-Integrarea sistemului turbo cu colectorul de evacuare , ceea ce a permis reglarea fina a colectorului si localizarea strategica a sistemului turbo in spatiul pentru motor , optimizandu-se astfel performantele de ciocnire si minimizandu-se reviziile pentru sistemul de evacuare si pentru conductele de apa si ulei.
-Dimensionarea atenta a sistemului turbo majorat necesar , astfel incat sa corespunda cat mai mult sistemului motorului .
-Reducerea sistemului de inductie (admisie) si a pierderilor la evacuare.

Ford Focus RS avea nevoie de performante mult mai agresive , asa ca s-a actionat asupra majorarii cuplului .Prin intermediului sistemului turbo , puterea creste intr-o perioada mai scurta.Maximul de 305 PS este atins la o turatie de 6500 rpm , si este mentinut pana la 7500 rpm , pentru a se permite o utilizare completa a gamei maxime de putere.Dupa limita de 7500 rpm , sistemul de management al motorului nu mai "recunoaste " nici o schimbare de viteza si reduce automat turatia la 6500 rpm.

Noul Ford Focus RS isi demonstreaza complet performantele prin cuplul sau motor de 440 Nm.Cu un cuplu mai mare decat orice alt Focus , curba cuplului prezinta un maximum constant de la 2300 rpm la 4500 rpm , ceea ce inseamna ca acest cuplu poate fi exploatat in orice treapta de viteza si la aproape orice viteza efectiva.Maximum de 440 Nm reprezinta o crestere cu 38% fata de Fordul Focus ST.

Aceasta combinatie de performanta si de capacitate de manevrare este pusa in aplicatie de o transmisie speciala , cu 6 trepte de viteza.Raportul de transmisie este egal cu cel de la Ford ST , facandu-se fata de acesta mici modificari lagarelor si carcasei ambreiajului , la acestea adaugandu-se un diferential revizuit , de o mai mare putere.
Aplicarea cuplului pe sosea este facilitata de un diferential elicoidal cu alunecare limitata tip Quaife , cu 6 pinioane planetare , revizuit , fata de Ford Focus 2002 , pentru dezvoltarea unei puteri mai mari si a unei capacitati de variere mai fine.

Performante

-Acceleratie 0-100 km/ora intr-un interval de 5,9 secunde.
-Viteza maxima : 263 km/ora.

No comments:

Post a Comment